HALAMAN SANTAI

Khamis, 29 Mei 2014

'Suami mahu pulang teman isteri periksa kandungan'

MALAYSIAKINI


Balu anggota tentera yang maut dalam insiden tembakan di pekan Lahad Datu, Sabah, awal hari ini tidak menduga permohonan maaf berulang kali suaminya adalah petanda beliau akan pergi buat selama-lamanya.   

Norhidayah Hasbullah, 27, berkata arwah suaminya Lans Koperal Muhammad Fiffixezafey Mat Husin, 28, memohon maaf semasa menghubunginya menerusi telefon malam tadi kerana tidak dapat menemaninya membuat pemeriksaan kandungan di hospital.
  
"Suami hubungi saya pukul 10 malam tadi bertanyakan tentang kandungan dan mohon maaf berulang kali kerana tidak dapat ke hospital bersama-sama saya," katanya ketika ditemui pemberita di rumah ibu mentuanya di Kampung Gong Guchil, Sungai Petai, di Pasir Puteh hari ini.
  
Norhidayah yang hamil anak pertama mereka, berkata kandungannya yang baru berusia tiga bulan mengalami masalah dan memerlukan rawatan secara berkala di Hospital Universiti Sains Malaysia (HUSM), Kubang Kerian.
  
"Suami mahu saya membuat laporan di kem tentera di sini memohon agar dia dibenarkan pulang atas faktor kesihatan saya, tapi saya tidak dapat berbuat demikian," katanya.

Dalam kejadian 4.45 pagi tadi, Muhammad Fiffixezafey meninggal dunia di Hospital Lahad Datu selepas terkena tembakan di bahagian kiri dada yang dipercayai dilepaskan oleh seorang lagi anggota tentera.
  
Dua orang awam turut cedera dalam kejadian itu yang berlaku semasa anggota tentera terbabit keluar melakukan rondaan Ops Sanggah.
  
Menurut Norhidayah arwah juga pernah ditawar bertugas di Dubai selama sembilan bulan, namun terpaksa menolak atas faktor kesihatan kandungannya.
  
Sementara itu, ibu Muhammad Fiffixezafey, Norma Mohammad, 50, berkata Allahyarham merupakan anak kedua daripada lima beradik dan seorang yang pendiam.
  
"Kami terima khabar kematiannya pada jam 6.45 pagi tadi. Allahyarham ada menelefon saya tiga malam lepas mengingatkan saya agar makan ubat darah tinggi dan gastrik," katanya.
  
Jenazah Muhammad Fiffiexzafey dijangka dikebumikan di tanah perkuburan Kampung Gong Tinggi berhampiran Kem Tentera Udara Diraja Gong Kedak lewat hari ini.- Bernama

Tiada ulasan: