HALAMAN SANTAI

Sabtu, 27 Januari 2018

Gemar ‘Live’ di FB, Peniaga Online Disamun, Ditembak



MYNEWSHUB.

PADAH… Seorang peniaga dalam talian cedera parah selepas ditembak dan dikunci sekumpulan perompak dalam kejadian di pejabatnya di Banggol Kulim, Rantau Panjang, Kelantan malam tadi.

 

Mangsa, Mohd. Irfan atau lebih dikenali Sifu Cempaka ditemui dalam keadaan lemas dan berlumuran darah di tingkat sebelum dihantar ke Hospital Raja Perempuan Zainab II (HRPZ II) di Kota Bharu.

Menurut Ketua Polis Daerah Pasir Mas, Asisten Komisioner Abdullah Mohammad Piah, dalam kejadian pukul 11.30 malam itu suspek turut melarikan barang kemas bernilai kira-kira RM150,000 selain wang tunai RM8,000.

“Berdasarkan rakaman kamera litar tertutup (CCTV), kejadian itu didalangi oleh tiga lelaki bertopeng yang menaiki sebuah kereta berwarna putih.

“Mangsa ditembak di betis dan kami turut menemui peluru sepanjang 9mm di tempat kejadian. Kami percaya mangsa ditembak selepas diugut oleh penjenayah,” katanya dipetik Berita Harian, hari ini.



Abdullah berkata lagi, gerakan memburu suspek sedang giat dijalankan dan pihak polis tidak menolak kemungkinan kesemua suspek sudah melarikan diri ke negara jiran.

Sementara itu, abang ipar mangsa iaitu Nordin Kadir memberitahu bahawa Mohd. Irfan sempan menghubungi isterinya, Zuraida selepas ditembak sebelum mereka bergegas ke premis berkenaan.

“Sebelum kejadian kami makan bersama-sama sebelum Mohd. Irfan kembali ke kedai bersendirian. Dia aktif jual baju, barang kemas dan kosmetik secara dalam talian dan berpindah ke pejabat baru di situ, lebih setahun lalu.

“Adik ipar saya juga sering membuat ‘live’ video di Facebook sebagai satu cara memasarkan barang jualannya,” ujar Nordin.

Kes disiasat mengikut Seksyen 3 Akta Senjata Api Penalti Lebih Berat 1971. 

MYNEWSHUB.CC/AM

Tiada ulasan: