HALAMAN SANTAI

Selasa, 30 Januari 2018

Tiga sekawan didakwa edar 5.9kg heroin

ANTARAPOS

Post Pic
 
 
IPOH: Tiga sekawan dihadapkan ke Mahkamah Majistret di sini hari ini atas dua tuduhan mengedar dadah jenis heroin seberat 5.8 kilogram di sebuah rumah kedai, 17 Januari lalu.
 
Ketiga-tiga tertuduh, S. Devasivasharman, 22, P.P.Muniswaran, 44, dan G. Kalaiyarasan,47, mengangguk faham selepas pertuduhan terhadap mereka dibacakan oleh jurubahasa di hadapan Majistret Nurul Hafizah Mohammad Pauzi.
 
Bagaimanapun, tiada pengakuan direkodkan daripada kesemua tertuduh.
 
Mengikut pertuduhan pertama, ketiga-tiga tertuduh didakwa secara bersama-sama telah mengedar dadah jenis heroin seberat 2.67 kilogram.
 
Kesalahan tersebut didakwa dilakukan mereka pada kira-kira pukul 12.30 tengah hari, 17 Januari lalu di sebuah rumah kedai di Jalan Jelapang dekat sini.
 
Bagi pertuduhan kedua pula, mereka didakwa secara bersama-sama mengedar dadah jenis heroin seberat 3.19 kilogram pada masa, tarikh dan tempat yang sama.
 
Pertuduhan terhadap mereka semua dikemukakan mengikut Seksyen 39B (1)(A) Akta Dadah Berbahaya 1952 yang boleh dihukum dibawah Sesyen 39B(2) akta yang sama dan dibacakan bersama Seksyen 34 Kanun Keseksaan.
 
Seksyen tersebut memperuntukkan hukuman gantung sampai mati jika sabit kesalahan.
 
 

Tiada ulasan: