HALAMAN SANTAI

Ahad, 6 Februari 2022

“Saya kini guna Myvi, pulangkan Vellfire selepas berhenti jadi menteri” – Maszlee

AHLI Parlimen Simpang Renggam Maszlee Malik yang kini disiasat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) kerana didakwa menerima sebuah kereta Toyota Vellfire berkata, kereta tersebut telah dipulangkannya sebaik sahaja berhenti menjadi menteri.

Katanya, beliau telah menyerahkan kembali kenderaan Toyota Vellfire yang sebelum ini dikatakan diterimanya dari sebuah syarikat di bawah Kementerian Pendidikan (KPM) semasa menjadi menteri.

“Saya telah serahkan kereta yang mereka sebutkan itu pada hari saya berhenti,” katanya dalam Facebook miliknya.

“Kenderaan itu milik EMGS, yang merupakan agensi KPM, atau sekarang di bawah Kementerian Pengajian Tinggi.

“Saya hanya gunakan kenderaan itu sewaktu saya masih seorang menteri. Kereta itu dipulangkan dan terus digunakan oleh Ketua Pegawai Eksekutif EMGS.”

Kata Maszlee, beliau kini menggunakan sebuah Perodua Myvi sebagai kenderaan rasminya.

Beberapa media memetik sumber sebelum ini melaporkan, Maszlee didakwa menerima Vellfire tersebut serta sejumlah wang dari sebuah syarikat semasa beliau menjadi menteri.

SPRM memaklumkan dua aduan telah diterimanya berhubung kesalahan rasuah dan penyelewengan membabitkan Maszlee dan siasatan sedang dijalankan.

Tiada ulasan: