HALAMAN SANTAI

Ahad, 31 Januari 2016

Mukhriz tidak tahu MB baharu angkat sumpah esok

 
Beliau berkata terlalu banyak dakwaan disebarkan sehinggakan tidak tahu berita manakah yang sahih.


mukhriz, kedah


ALOR SETAR: Datuk Seri Mukhriz Mahathir tidak tahu Menteri Besar Kedah baharu yang akan menggantikan beliau akan mengangkat sumpah esok seperti yang didakwa banyak pihak.

Mukhriz berkata, terlalu banyak dakwaan yang dilaporkan mengenai itu sehingga beliau tidak mengetahui kesahihan dakwaan itu.

Terbaru, Menteri Besar baharu dikatakan akan mengangkat sumpah esok di Istana Anak Bukit selepas kesemua wakil rakyat BN menghadap Jemaah Pemangku Sultan Kedah.

“Tak tahulah. Macam-macam dakwaan setakat ini. Saya pun tak tahu mana satu,” katanya ketika diminta mengulas mengenai dakwaan pelantikan Menteri Besar Kedah yang baharu.

Mukhriz berkata demikian sebaik sahaja tiba di Lapangan Terbang Sultan Abdul Halim, Kedah.

Beliau tiba jam 7.45 malam tadi dan disambut kira-kira 100 penyokongnya yang mula berkumpul jam 6.30 petang.

Beberapa penyokong Mukhriz hadir menyambut ketibaan Mukhriz dengan menaikkan beberapa kain rentang yang tertulis “Kami menyokong penuh kepimpinan Datuk Seri Mukhriz Mahathir sebagai Menteri Besar Kedah”.

Sementara itu, Mukhriz yang juga Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Kedah mengakui kenyataannya mengenai Sultan Kedah, Tuanku Abdul Halim Mua’adzam Shah murka terhadap kumpulan yang cuba menyingkirkannya sebagai Menteri Besar Kedah selepas dimaklumkan oleh pihak Istana.

“Itu kena tanya pihak Istana. Saya hanya dimaklumkan oleh pihak Istana,” kata Mukhriz.

Tiada ulasan: