HALAMAN SANTAI

Ahad, 31 Januari 2016

Pemimpin meroyan punca pembangkang dilarang masuk Sarawak – MYKMU.NET

 
Ia dikatakan berlaku ekoran bakal menjelangnya Pilihan Raya Negeri (PRN) Sarawak.


zurida,mykmu


PETALING JAYA: Blog pro UMNO, MYKMU.NET  menegaskan pemimpin pembangkang yang menggunakan media untuk meroyan dengan menyerang Ketua Menteri Sarawak, Tan Sri Adenan Satim sebagai punca mereka tidak dibenarkan masuk ke negeri itu oleh pihak berkuasa.

Menerusi artikel bertajuk `Belum masuk Sarawak pun sudah tunjuk perangai buruk, macam mana hendak dibenarkan masuk?, penulis artikel itu mendakwa, semua itu berlaku ekoran bakal menjelangnya Pilihan Raya Negeri (PRN) Sarawak.

Penulis artikel tersebut merujuk perkara berkenaan kepada Ketua Wanita Parti Keadilan Rakyat (PKR), Zuraida Kamaruddin yang dihalang masuk ke Sarawak oleh pihak Imigresen.

Ia turut melibatkan sama Ahli Parlimen Lembah Nurul Izzah Anwar, yang sebelum ini pernah menuduh Adenan sebagai pengecut ekoran langkahnya tidak membenarkan Zuraida memasuki Sarawak.

“Setiap kali ada pemimpin PKR, DAP mahupun Amanah disekat masuk ke Sarawak, maka setiap kali itulah mereka meroyan menuduh yang bukan-bukan.

“Belum masuk Sarawak pun sudah memburuk-burukkan kerajaan negeri dengan pelbagai tuduhan jahat, apatah lagi jika dibenarkan masuk? Lagi teruklah mereka tunjuk perangai buruk dan membawa budaya tidak sihat ke negeri itu. Burukkan nama orang semenanjung saja, kan?,” tulis artikel berkenaan.

Kata penulis itu lagi, disebabkan itu pihak imigresen mempunyai alasan untuk tidak membenarkan beberapa pemimpin pembangkang masuk ke Sarawak kerana rakyat di negeri itu berhak dan mempunyai keistimewaan sejak merdeka.

Oleh kerana itu, penulis artikel berkenaan menjelaskan, tidak ada siapa dalam kalangan pemimpin pembangkang yang boleh mempertikai hak dan keistimewaan negeri itu.

“Sekiranya Zuraida atau mana-mana individu yang mahu menjejakkan kaki di bumi Sarawak, maka mereka perlu memastikan mereka berkelakuan baik, tidak membawa budaya buruk, tidak menghasut, tidak menipu, tidak berbohong dan tidak cuba mengajar orang Sarawak untuk berlaku biadap.

“Mereka juga perlu patuh hormat pada kedaulatan undang-undang dan tidak perlu pun berkempen melepaskan banduan yang disahkan bersalah di mahkamah. Rakyat Sarawak terkenal patuh pada undang-undang dan bertamadun menghormati keputusan mahkamah,” tulis penulis berkenaan.

Tiada ulasan: