HALAMAN SANTAI

Ahad, 31 Januari 2016

Saya Tiada Dalam Senarai Calon MB Kedah - Adun Bayu

Oleh: LO TERN CHERN
 
 
Azmi Che Hussein
 
 
ALOR SETAR: Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Bayu, Datuk Azmi Che Hussein menafikan spekulasi bahawa beliau sedang dipertimbangkan untuk jawatan Menteri Besar Kedah.

Apabila ditanya sama ada beliau bersedia untuk jawatan tersebut, Azmi dengan pantas menepis spekulasi tersebut dengan mengatakan bahawa dia tidak berada dalam senarai calon.

"Ia bukan saya, nama saya tiada di dalamnya (senarai calon). Saya tak mahu komen mengenai yang lain," katanya pada sidang media selepas merasmikan Program Transformasi Ekonomi di Sekolah Menengah Darussa'adah di Titi Besi di sini pada Ahad.

Sebelum itu, satu laporan berita berbahasa Melayu berkata nama Timbalan Speaker DUN Kedah itu adalah antara tiga calon yang dicadangkan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak kepada Jemaah Pemangku Sultan Kedah untuk jawatan tertinggi di negeri ini.

Dilaporkan bahawa Dua lagi calon ialah Adun Guar Chempedak Datuk Dr Ku Abd Rahman Ku Ismail dan Adun Ayer Hangat, Datuk Mohd Rawi Abdul Hamid.

Pada 20 Januari lalu, Timbalan Pengerusi Umno Kedah, Datuk Seri Ahmad Bashah Md Hanipah memulakan pemberontakan terhadap Menteri Besar, Datuk Seri Mukhriz Mahathir dengan mendakwa bahawa majoriti Ketua Umno Bahagian di negeri itu hilang kepercayaan terhadap kepimpinannya.

Tiada ulasan: