HALAMAN SANTAI

Ahad, 31 Januari 2016

`PKR memang suka buat tuduhan tidak berasas’ – Noh Omar

 
Langkah UMNO yang cuba menyingkirkan Mukhriz disifatkan tidak mengikut tertib oleh PKR 


noh omar


PETALING JAYA: Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Selangor, Datuk Seri Noh Omar mendakwa, PKR merupakan sebuah parti yang sering membuat tuduhan tidak berasas serta suka mencari kesalahan orang lain bagi menutup kesilapan parti itu sendiri.

Mengulas mengenai perkara itu, Noh berkata, UMNO tidak hairan dengan tuduhan PKR yang mendakwa cubaan menyingkirkan Datuk Seri Mukhriz Mahathir sebagai Menteri Besar Kedah adalah tidak tertib dan tidak demokratik.

“Saya memang tak hairan kalau PKR cakap begitu kerana saya dan UMNO dah faham dengan budaya mereka, senang cerita, PKR ni ibarat yang gajah depan mata tak nampak, yang seberang laut, dia boleh nampak.

“Apa dia lupa sewaktu penyingkiran Khalid dulu mereka (PKR) sanggup menipu rakyat, buat Pilihanraya Kecil (PRK) di Kajang, letak Wan Azizah, lepas itu bukan Wan Azizah yang jadi Menteri Besar walaupun itu niat mereka, memenatkan rakyat pergi mengundi, habiskan wang rakyat.

“Bila Khalid tak dengar cakap mereka untuk letak jawatan, dia dipecat pula, kemudian tabur lagi fitnah, adakah UMNO juga yang dilihat lebih dahsyat?” katanya menerusi laman portal pro Barisan Nasional BNBBC.my.

Beliau berkata demikian mengulas tuduhan Ketua WHIP PKR, Datuk Johari Abdul apabila mengatakan cara PKR lebih tertib sewaktu menyingkirkan Tan Sri Khalid Ibrahim sebagai Menteri Besar Selangor berbanding UMNO yang tidak bersikap demikian dan tidak demokratik dalam cubaan menyingkirkan Mukhriz.

Tiada ulasan: