HALAMAN SANTAI

Sabtu, 29 Ogos 2015

Berita Bersih 4.0 Haram Antara Punca Kejatuhan Ringgit Malaysia to USD?

  -

Berita Bersih 4.0 Haram Antara Punca Kejatuhan Ringgit Malaysia to USD?

berita bersih 4.0 

Khoon Goh yang merupakan senior FX strategist bagi ANZ bank yang berpengakalan di Singapore baru-baru ini berkongsi pandangan dari kacamata dan pengalamannya melihatkan trend kejatuhan  nilai ringgit Malaysia to USD.

Sebelum ini beliau sendiri pernah membuat unjuran yang mana kejatuhan  ringgit Malaysia to USD hanya pada paras USD4.25, itu pun dijangka akan berlaku pada penghujung tahun 2015 ini. Tetapi, perkiraannya ternyata meleset apabila nilai ringgit Malaysia terus meluncur laju melepasi jangkaan pakar-pakar ekonomi yang lain.

Encik Khoon Goh mengatakan dan menggariskan beberapa faktor dan punca mengapa dan kenapa kejatuhan ringgit Malaysia menjadi sebegini rupa. Dan mengejutkan berita Bersih 4.0 yang tersebar pada ketika ini turut ada kaitan dengan kejatuhan terus nilai ringgit.

Berita Bersih 4.0 Haram Antara Senarai Punca Kejatuhan Ringgit Malaysia

 

bersih 4.0 2015
  1. Berita Perhimpunan Bersih 4.0 yang telah dikatakan haram oleh pihak berkuasa telah memberikan sentimen dan terus diperhatikan perkembangannya dikalangan pelabur di luar sana
  2. Sedangkan berdasarkan semakan Berita Semasa terhadap ucapan terkini yang disampaikan Pengarah Merdeka Center, Encik Ibrahim Suffian mengatakan isu ekonomi antara faktor disebalik Perhimpunan Bersih 4.0 201 kali ini.
  3. Kejatuhan ringgit Malaysia akan terus berlaku jika nilai komoditi terus jatuh
  4. Selain daripada faktor luar tersemasuklah kejatuhan nilai yuan dan juga kemungkinan berita kenaikan kadar faedah di Amerika Syarikat
Apa respon anda melihatkan perkembangan dan sentimen pelabur terhadap perhimpunan Bersih 4.0 2015 kali ini disebalik nilai ringgit Malaysia terus jatuh sekarang ini?


Tiada ulasan: