HALAMAN SANTAI

Ahad, 30 Ogos 2015

Zahid minta komponen BN bersedia hadapi PRU14

FREE MALAYSIA TODAY

BN mengubah pendekatan dengan meletakkan calon disenangi berbanding calon boleh menang bagi menarik undi


Ahmad-Zahid-Hamidi_spr_bn_600


SUNGAI SIPUT: Semua parti komponen Barisan Nasional (BN) perlu menyelesaikan masalah dalaman masing-masing bagi memperkasa gabungan itu untuk menghadapi Pilihan Raya Umum (PRU) ke-14.

Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi berkata, langkah itu perlu dilakukan bagi memastikan BN menang besar pada PRU akan datang.

“Pilihan raya tidak jauh dari sekarang, tidak lebih dua tahun lima bulan, pejam celik kita akan hadapi pilihan raya.

“Jadi saya minta MB (Menteri Besar) dan pengerusi BN di negeri-negeri dan pengerusi BN di kawasan Parlimen termasuk Sungai Siput, jangan hanya balik kawasan ketika pilihan raya, baliklah jenguk anak buah yang akan menjadi jentera dalam menentukan kemenangan BN, jangan jadi pemimpin bermusim,” katanya.

Ahmad Zahid yang juga Naib Presiden UMNO berkata demikian ketika berucap merasmikan Mesyuarat Perwakilan UMNO Bahagian Sungai Siput.

Beliau turut mengingatkan parti-parti komponen yang calon mereka tidak bertanding di sesuatu kawasan, wajib membantu calon BN bagi memastikan kemenangan berpihak kepada gabungan itu.

“Bagi memastikan kemenangan BN, parti-parti komponen wajib menggerakkan
jentera sebab ini merupakan kerjasama dan kolaborasi yang harus diterjemahkan
oleh semua,” katanya.

Beliau berkata jika dahulu, parti akan memilih ‘winnable candidate’ (calon boleh menang) untuk diletak di sesuatu kawasan, kini parti perlu memilih ‘likable candidate’ (calon disenangi) yang boleh berkhidmat kepada masyarakat setempat.– Bernama

Tiada ulasan: