HALAMAN SANTAI

Isnin, 31 Ogos 2015

SAMM dakwa Chegubard difitnah

 
AntaraPos melaporkan Chegubard menuduh DAP mahu menjatuhkan Menteri Besar Selangor, Azmin Ali.


Edy-Noor-Reduan_chegubard_600


PETALING JAYA: Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) mendakwa Pengasas mereka, Chegubard, difitnah media yang bertujuan memburukkan hubungan pertubuhan bukan kerajaan (NGO) itu dengan DAP.

Pengarah Propaganda SAMM, Edy Noor Reduan berkata, berita portal AntaraPos mendakwa Chegubard menuduh DAP mahu menjatuhkan Menteri Besar Selangor, Mohamed Azmin Ali.

Chegubard dilaporkan berkata demikian dalam forum baru-baru ini yang antara lain menyentuh isu penubuhan Kumpulan Pelaburan Darul Ehsan Berhad (DEIG) yang menjadi kontroversi.

Edy Noor berkata, setelah meneliti berkali kali rakaman video forum tersebut dengan jelas laporan AntaraPos itu fitnah jahat.

“Dalam forum tersebut, pihak yang mendakwa DAP menggunakan isu DEIG untuk menjatuhkan Azmin adalah daripada Pengerusi forum dan juga respon seorang lagi panel lain, mungkin dengan tujuan bagi memberi persepsi buruk menunjukkan bagaimana jahatnya DAP mencaturkan politik menjatuhkan individu.

“Namun CheguBard menjelaskan isu DEIG ini bermula ‘panas’ dengan dibangkitkan oleh Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim bukan DAP yang bangkitkan.

“Hanya kemudian selepas Khalid bangkitkan baru ia mendapat respon wakil DAP, malah ditegaskan bukan sahaja wakil DAP tetapi wakil Pas dan wakil UMNO dalam dewan juga turut respon. Jadi
Chegubard dengan jelas menegaskan tidak perlu ada pihak yang cuba ‘spin’ isu ini sebagai isu perkauman bagi memburukkan DAP,” katanya.

Eddy Noor berkata, dalam forum itu Chegubard menjelaskan Barisan Nasional (BN) selaku pembangkang di Selangor patut malu kerana terpaksa menunggu wakil rakyat bebas (Khalid) untuk membangkitkan isu itu.

Sehubungan itu, SAMM mendesak AntaraPos membetulkan laporan berita itu yang bertujuan menjejaskan hubungan mereka dengan DAP.

Tiada ulasan: