HALAMAN SANTAI

Selasa, 22 Oktober 2019

‘Cleopatra’ bukan transgender – Syed Saddiq

WhatsApp-Image-2019-10-22-at-12
Menteri Belia dan Sukan, Syed Saddiq Syed Abdul Rahman bersama wanita yang dikenali Cleopatra yang tular baru-baru ini.
 
KUALA LUMPUR – Menteri Belia dan Sukan, Syed Saddiq Syed Abdul Rahman menafikan beliau telah melantik seorang pembantu daripada golongan transgender.

Menurut beliau, khabar angin yang tular berserta video serta gambar wanita berkenaan di pejabatnya bukan seperti yang didakwa.

“Ada fitnah berkata dia PA (pembantu peribadi) atau setiausaha saya, itu jelas fitnah. Kalau nak semak boleh tanya pegawai tertinggi KBS.

“Kalau tengok portal kementerian, itu pun tahu tak betul,” katanya di lobi Parlimen hari ini.

 MGF22102019_SIDANG-DEWAN-RAKYAT14
Reaksi Menteri Belia dan Sukan, Syed Saddiq Syed Abdul Rahman 
bercakap kepada media semasa hadir pada Sidang Dewan Rakyat 
di Bangunan Parlimen, Kuala Lumpur. foto AFFAN FAUZI
 
Mengenai dakwaan transgender, Syed Saddiq menegaskan individu berkenaan adalah wanita sejati.

“Saya dengar berita tular bahawa dia datang jumpa saya dikatakan transgender sampai diorang guna perkataan pondan.

“Lepas itu saya terus semak dan dia datang secara berkumpulan, saya dimaklumkan bahawa dia ada anak dua orang, anak kandung,” katanya lagi.

Semalam, tular satu video berdurasi satu minit memaparkan Syed Saddiq mengadakan pertemuan dengan seorang wanita cantik di pejabatnya.

Wanita bernama ‘Cleopatra’ itu didakwa netizen seorang transgender yang bekerja dengan Syed Saddiq. -MalaysiaGazette

Tiada ulasan: