HALAMAN SANTAI

Jumaat, 29 Februari 2008

Beri peluang pembangkang memerintah walau satu penggal - Syed Husin
Anis Nazri


KUALA LUMPUR (Hrkh) - KeADILan menyokong penuh mana-mana calon yang menyeru supaya pembangkang diberikan peluang sepenggal bagi membuktikan kebolehan mereka dan membersihkan segala kekotoran yang dibawa oleh BN selama 50 tahun memerintah.

"Selama 50 tahun BN memerintah negara ini, korupsi serta rompakan kekayaan negara oleh segelintir pemimpin kerajaan serta suku-sakat mereka bertambah, penyelewengan serta pembaziran meluas, harga barang keperluan melambung, hidup rakyat biasa semakin susah dan jenayah meningkat," tegas Timbalan Presiden KeADILan, Dr Syed Husin Ali dalam kenyataan medianya, kepada Harakahdaily, hari ini.

Beliau berkata, keadaan menjadi semakin parah dalam tempoh pentadbiran yang dipimpin oleh Abdullah Ahmad Badawi selama empat tahun lalu, di mana beliau berjanji hendak menghapuskan korupsi, namun bertindak sebaliknya.

Syed Husin berkata Abdullah turut berjanji tidak akan melaksanakan projek-projek mega yang membazir serta mengakibatkan pembaziran, tetapi sekarang beliau merancang projek-projek koridor yang lebih mahal daripada projek-projek mega di zaman Mahathir.

"Projek-projek ini untuk memudahkan lagi keluarga serta kroninya merompak kekayaan negara. Sebaliknya keadaan golongan miskin dan berpendapatan rendah dari semua kaum tidak terbela sepenuhnya," dakwa beliau.

Beliau menegaskan memandangkan segala keadaan kebobrokan yang sudah berlalu, rakyat perlu melakukan perubahan besar dengan menggunakan undi masing-masing setelah BN sudah diberi peluang bereksperimen selama 50 tahun. - mns

Tiada ulasan: