HALAMAN SANTAI

Jumaat, 22 Februari 2008

Umno Kelantan malu, Dr Abdullah Sudin tarik diri tanding Pengkalan Chepa
Mohd Rashidi Hassan


KUALA LUMPUR (Hrkh) - Barisan Nasional khususnya Umno Kelantan menerima tamparan yang memalukan apabila calon yang diumumkan menentang PAS di Pengkalan Chepa, menarik diri kerana tidak pernah mengetahui atau bersetuju dengan pencalonan tersebut.

Menurut sumber, muka baru Prof Madya Dr Abdullah Sudin yang diumumkan semalam oleh Pengerusi BN negeri, Dato' Seri Annuar Musa sebagai calon BN dikatakan sudah menarik diri.

Malah, ada sumber mengatakan seorang lagi calon BN yang dimasukkan dalam senarai calon Parlimen BN dijangka turut akan mengumumkan penarikan diri kerana tidak pernah dimaklumkan oleh mana-mana pihak mengenai pemilihan beliau sebagai calon.

Kes ini secara tidak langsung membuktikan kemelut dalaman Umno dan BN Kelantan semakin parah dan merencatkan usaha mereka untuk merampas tampuk pemerintahan daripada PAS.

Lebih memalukan menurut sumber, setelah melalui pelbagai karenah 'cah keting' di kalangan Umno, malangnya Annuar telah 'menyogok' Presiden Umno, Dato' Seri Abdullah Ahmad Badawi untuk bersetuju dengan calon yang tidak diketahui dirinya dalam senarai calon BN.

Semalam, Annuar mengumumkan BN Kelantan mengemukakan 17 muka baru dan meletakkan Dato' Dr Awang Adek Husin sebagai taruhan calon Menteri Besar yang akan bertanding di kerusi Dewan Undangan Negeri kawasan Perupok.

Bagaimanapun menurut sumber, Awang Adek sendiri tidak yakin untuk menang di kerusi Dun yang diwakili Dato' Omar Mohamed sejak sekian lama. - mr

Tiada ulasan: