HALAMAN SANTAI

Rabu, 27 Februari 2008

Nor Mohamad didakwa labur RM1 juta untuk pastikan kemenangan
Mohd Sabri Said


TASEK GELUGOR (Hrkh) - Calon Parlimen P.42 Tasek Gelugor, Tan Sri Nor Mohamad Yaacob dipercayai membuat pelaburan RM1 juta untuk memastikan kemenanganya di parlimen tersebut sekali gus mengenepikan pandangan setengah pihak bahawa beliau tiada sengat kerana bertanding di tempat orang.

Harakahdaily difahamkan, semalam jentera Barisan Nasional (BN) mula mendapat durian runtuh berupa wang poket, jaket, topi dan sebagainya.

Walaupun bekas Ahli Parlimen Tasek Gelugor, Dato' Shariff Haji Omar nampak rapat dengan Tan Sri Noh semasa hari penamaan calon di Dewan Besar Sungai Dua pada 24 Februari lepas tetapi ramai tahu itu hanya lakonan semata-mata kerana Dato' Shariff bukan senang memberi laluan pada sesiapa jika beliau tidak dianugerahkan satu jawatan yang boleh menjamin hidupnya.

Ramai orang memperkatakan beliau bakal dilantik sebagai Gabenor Pulau Pinang pada pertengahan tahun ini mengantikan Gabenor yang sedia ada.

Namun, beliau juga mempunyai perancangan tersendiri untuk membawa Tan Sri Noh ke kawasan bukan tumpuan untuk memperkenalkan calon rakyat.

Cara ini dipercayai untuk membunuh pengaruh calon luar seperti yang terpampang di kain rentang bila ura-ura Tan Sri Noh ingin di bawah masuk bertanding di parlimen tersebut sebelum ini.

Mulai semalam petugas Umno dicurahkan wang ringgit bagi mengerakkan jentera mereka terutamanya mencuri hati remaja agar bekerja untuknya pada pilihan raya umum akan datang.

Peringkat permulaan wang sebanyak RM250 ribu telah dibahagikan sehari dua ini kepada 'kepala jentera' masing-masing.

Harakahdaily juga mendapat tahu, satu program hiburan sedang diatur pada 1 Mac ini bertempat di Dewan Besar Sungai Dua. Program "Bersantai Bersama Jamal Abdillah' bertujuan mencuri tumpuan pemuda untuk berhibur di samping berpoya-poya sesama sendiri setelah mendapat limpahan wang yang ditaburkan. - mns

Tiada ulasan: