Ketua Pergerakan Wanita Umno Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil Ketua Pergerakan Wanita Umno Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil
 
 
KUALA LUMPUR - Presiden Umno, Datuk Seri Najib Tun Razak dinasihatkan tidak menghiraukan golongan ‘gunting dalam lipatan’ di dalam parti itu yang cuba memecahbelahkan perpaduan parti.

Ketua Wanita Umno, Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil berkata, Wanita Umno akan sentiasa berdiri di belakang pemimpin parti dan memberi sokongan tidak berbelah bahagi.

“Kepada presiden, ayuh jalankan tugas. Jangan khuatir, tidak perlu toleh belakang, sama ada jika ada gunting dalam lipatan atau pun tidak.

“Kami Wanita (Umno) beri sokongan tidak berbelah bahagi sebagai satu pasukan supaya pemimpin berganding bahu membawa bukan hanya parti tetapi negara ke tahap yang lebih cemerlang,” katanya dalam ucapan penangguhan di Perhimpunan Agung Umno, di sini, semalam.

“Kepada Presiden Umno, Wanita ada pesanan istimewa sekali bahawa hidup Wanita taat kepada presiden.

“Dari dulu tidak kira masa, bersingsing lengan dan tegakkan petua, berikat selendang pertahankan fatwa. Setia kepada presiden, satu amanah dipegang teguh, taat memelihara parti dan ummah. Juga taat kepada janji dan maruah,” katanya.

Beliau turut mengingatkan masyarakat supaya tidak menggugat hak keistimewaan Melayu, institusi raja, bahasa Melayu dan Islam di negara ini.

Katanya, jika masyarakat patuh kepada peruntukan dalam perlembagaan, maka Malaysia akan sentiasa berada dalam keadaan aman.

“Namun dalam masa sama, kami mengingatkan bahawa kaum lain juga mempunyai hak mereka yang sah di dalam Perlembagaan. Kita perlu menghormatinya kerana kita adalah masyarakat majmuk,” katanya.