HALAMAN SANTAI

Sabtu, 29 November 2014

Umno tersenyum riang apabila Najib kekalkan Akta hasutan





Oleh Hazlan Zakaria


 Sebagai editor saya terbentur ke saya, pada masa-masa agak literal seperti bagaimana rakyat sedang mengambil ia daripada kerajaan Umno-BN menguasai diterajui dulu Kini dan selamanya, apabila anda ASSUME, anda membuat ASS satu daripada U dan ME.

 Sesungguhnya sebagai peristiwa di sekeliling Umno opera sabun perhimpunan agung itu bersedia untuk dibentuk, dengan mengandaikan bahawa Najib akan menjaga janjinya pada Akta Hasutan membuat makhluk berkaki empat bodoh daripada kita semua.
  
Najib saya ini, Najib saya bahawa, untuk semua sup krim yang najis kuda yang dimuntahkan dari bibir berkilat beliau, Akta ia seolah-olah akan tinggal dan akan tetap orang yang diperkaya untuk disesuaikan dengan keperluan whimpers dan Umno.

Senjata Umno bakar BN-kerajaan dikawal agensi penguatkuasaan yang Reaper Grim pasti akan gunakan untuk sabit melalui semua perbezaan pendapat walaupun sah dan demokratik.
  
Ucapannya mengekalkan Akta Hasutan utuh dan dipertingkatkan untuk menopang cengkaman pada peraturan adalah seperti yang ditembak di baik lama Lexington Massachusetts yang didengar di seluruh dunia dan memulakan revolusi yang boleh dikatakan dibebaskan Amerika dari belenggu penjajahan.
  
Semasa di sini yang ini PM akan kembali pada firman-Nya sendiri, ia adalah pukulan yang diterima dengan bertepuk dengan perwakilan Umno dan bergema di seluruh Malaysia dan media sosial untuk expletives berwarna-warni, kutukan imaginatif dan gembira bersumpah perkataan.

Dan sebagainya, perhimpunan berkenaan di sini, dan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak menghadapi Semerah Padi obor-dan-padang-garpu mob.

Ia melakukan apa yang dia harus lakukan dan melihat ia melalui dengan tidak malu kepada-Nya jua. Dia mengalah dan dia telah tumbang, dia bended kepada teriak.

Ia melakukan apa yang Umno mahu dan melihat ia melalui dengan sedikitpun perasaan hati nuraninya.

Menyesal, dia mungkin tidak mempunyai, tetapi sekali lagi apabila dia pernah.
  
Ya mereka masa, kita semua tahu, apabila Najib berjanji bahawa Akta Hasutan akan pergi, tetapi melalui itu semua, pengikutnya menaburkan keraguan dan dia menggunakan Akta untuk menyekat perbezaan pendapat, jadi tidak hairanlah, apabila dia memberikan senyuman Umno dan memelihara hasutan kayu.

Dia melakukannya dengan cara beliau. Beliau lalang-ed, dia menenun dan menganyam, cerah dan bersumpah, manakala mengetahui dia tidak pernah.

Saya rasa dari sekarang untuk membuat janji-janji yang satu tidak akan simpan, seperti ditunjukkan oleh Lumiere bercakap lilin di Disney Kecantikan dan binatang itu, sebagai perkara yang anda berikan kepada wanita lain daripada bunga dan coklat, boleh disamakan dengan menjadi Najib.
  
"Jangan berbohong kepada saya" akan menjadi "tidak tarik Najib".
  
Untuk "mendapatkan Jibby dengannya", bermakna untuk membuat bertingkah penyata cair yang kemudian anda membiarkan orang bawahan anda sepatutnya menggulingkan.

Rampasan kuasa  Napoleans bukannya rampasan kuasa atau rampasan kuasa rahmat. Kali seperti ini pasti tertanya-tanya tentang cerita-cerita dongeng yang roti canai kosong tanpa telur terdapat dalam roti telur yang lebih besar yang bernama Najib.

Tetapi kemudian, saya sudah melihat ini datang apabila saya perhatikan apa yang telah terjadi ketika sayap Umno bertemu hari sebelum Najib ditarik Najib.

Saya rasa tulisan itu ialah sudah di dinding apabila demagogue masing-masing melemparkan umpan kiasan mereka, seperti daging busuk untuk tersenyum cengkung anjing hutan.

The Oxford berpendidikan sekali menjanjikan Ketua Pemuda Umno Khairy Jamaluddin, yang dikenali lebih mesra dengan tentera beliau peminat seksual wanita dan metro sebagai KJ, setelah menumpahkan suara sekali progresif liberal beliau untuk mengambil air muka yang lebih sesuai seperti Umno dan kulit.
  
Saya fikir bahawa selepas bapa mertua bekas PM Tun Abdullah Badawi meletak jawatan, KJ tidak akan mempunyai masa depan yang cerah dalam parti Melayu, tetapi ia seolah-olah dia hanya boleh pergi jauh dalam itu kerana dia seolah-olah sesuai untuk perkauman pihak-garis gouges.
  
Walaupun salah seorang wanita yang paling berdaya tahan saya tahu, hampir seperti legenda won't-biarkan-pergi semak, bekas menteri Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil yang lebih terkenal dengan jolokan penyayang beliau daripada angkat kain dan-ganda-Tangan Kak Jat mengambil peringkat untuk bahagian Wanita.

Kedua-dua meletakkan di atas agak berfikir seperti helpings tiga kali ganda daripada berdosa tetapi oh mentega Perancis sungguh sedap.

Roti untuk mentega Perancis tebal meletakkan mereka adalah isu hak Melayu khas, perjanjian Malaysia, kontrak sosial dan sudah tentu Akta Hasutan.
  
Wanita yang mengambil Akta untuk pangkuan dan memeluk ia begitu sukar bahawa ia mengancam untuk memansuhkan undang-undang dari pandangan.

Walaupun Khairy mempunyai dan menggunakan batang besar daripada hak istimewa orang Melayu amaran pihak tertentu bahawa orang Melayu tidak akan iri hati mereka sekolah vernakular mereka dan kewarganegaraan jika mereka tidak menyeringai pada hak-hak yang termaktub dalam perlembagaan dia melambai pada mereka.
  
Walaupun dia tidak pernah mencontohi menghunus sebelumnya Datuk Seri Hishammuddin Hussein mengenai keris, kecaman ke atas beliau telah dibangkitkan kerana umum mendakwa telah mempersoalkan hak Melayu.

Sesungguhnya ia adalah mengepak lidah di sayap yang menyediakan lif untuk penyerahan Najib ke panglima perang dan Umno lembing-syarikat penerbangan di hoopla hasutan.

Menetapkan peringkat untuk Najib untuk "mendengar" dan berpura-pura membebelkaca mereka untuk perlu kembali pada firman-Nya sebagai tunduk kepada tekanan awam dan bukan sebaliknya, yang mempunyai ramai menanggung tekanan hasrat kini jelas tidak jujur beliau.

Tetapi ia juga mengukuhkan persepsi sudah terlalu nyata bahawa di bawah BN-peraturan, konsensus adalah tidak masuk akal, kerana ia adalah apa yang Umno mahu bahawa parti pemerintah kemudian memberikan kepada rakyat, dalam BR1M-Psychedelic berkesudahan cendawan dilincirkan aktiviti pembiakan pihak.
  
Saya berani mencabar mana-mana pihak dalam BN untuk bersuara mengenai perkara ini. Atau mungkin mereka hanya akan menyanyi lagu Frozen, "Let it go, Let it go, Let it go,".
  
Bunyi mungkin menyedihkan tetapi sesungguhnya ini adalah selepas semua apa yang Najib adalah semua tentang, 'sederhana' walaupun dalam memenuhi janji-janji dan orang yang benar ia akan kelihatan.

Menyimpan firman-Nya akan menjadi terlalu liberal dan majmuk, perkara yang dia kata dia bukan kira-kira.
  
Menariknya, Najib seolah-olah menjadi dilaporkan menggunakan istilah sosialis dan komunis "perpaduan" sebagai kata-kata hikmah dalam ucapannya. Umno akan sosialis? Atau komunis? Juga ia sudah berwarna merah bagaimanapun, ia menjadi separuh daripada skim warna merah-putih rasmi mereka-bm.theantdaily.com

Tiada ulasan: