HALAMAN SANTAI

Selasa, 27 Februari 2018

#ZoukLofa: Naelofa Dilapor Kepada JAWI






MYNEWSHUB



KUALA LUMPUR – Berhubung kontroversi pelancaran koleksi hijab Be Lofa By Naelofar Hijab yang diadakan di sebuah kelab malam di ibu kota semalam (Isnin), Pertubuhan Tarekat Muktabar Malaysia (PERTAMA) telah membuat laporan kepada Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (JAWI) di sini, hari ini.

 

Menurut Setiausahanya, Sheikh Abd Kareem Sheikh Kadaeid, laporan itu dibuat untuk menyelamatkan maruah Islam yang tercalar gara-gara pemilihan lokasi majlis pelancaran tersebut.

Tambah Abd Kareem lagi, kenyataan balas Neelofa yang mengatakan dia enggan ambil pusing lagi tohmahan dan kata-kata nista yang dilemparkan oleh masyarakat terhadapnya berhubung isu ini wajar ditegur.

Video majlis pelancaran yang tersebar sejak semalam itu dilihat seperti merendahkan imej agama Islam yang begitu menitikberatkan aurat dan maruah wanita.



Setiausaha Pertubuhan Tarekat Muktabar Malaysia (PERTAMA)
Sheikh Abd Kareem Sheikh Kadaeid.


“Jika Neelofa tidak mahu ambil pusing nasihat masyarakat termasuk ulama, jadi lebih elok dia berdepan dengan undang-undang.

“Jika Neelofa tidak mahu fikir mengenai maruah Islam dan orang Melayu, apa akan jadi kepada anak bangsa kita yang cenderung untuk menjadikan selebriti sebagai ikutan,” katanya, dalam laporan oleh BH Online, di sini, hari ini.

Baca: Lancar Tudung Di Zouk, Lofa Ada Alasan Sendiri

 

Selepas majlis pelancaran koleksi tudung yang diadakan serentak dengan sambutan hari jadinya yang ke-29 itu, Neelofa akui dia tidak mahu mempedulikan pandangan masyarakat terhadapnya.

“Saya membuat keputusan untuk tidak mempedulikan lagi kritikan orang ramai berhubung mana-mana perkara, yang penting saya tahu apa yang dilakukan.

“Sampai bila pun takkan habis kalau terus melayan kecaman netizen. Jadi tahun ini, saya memilih untuk tidak ambil peduli lagi kata-kata orang,” katanya ketika ditemui pihak media. – MYNEWSHUB.CC

LIHAT VIDEO DI SINI:
NO.1
NO.2

Tiada ulasan: