HALAMAN SANTAI

Ahad, 6 Oktober 2019

Manifesto PH tidak pernah janji hapus tol, kata Dr Mahathir

Shawaliah Hadir
MGF12082019_TINJAUAN-TOL-GOMBAK_05
Kerajaan Pakatan Harapan tidak pernah berjanji untuk menghapuskan tol semasa membentangkan manifesto gabungan parti tu dalam pilihan raya umum yang lalu.
 

SUBANG – Manifesto Pakatan Harapan (PH) sempena Pilihan Raya Umum ke-14 Mei tahun lalu tidak menyebut akan menghapuskan tol, kata Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad.

Namun, beliau mengakui kebanyakan pemimpin PH tidak membaca manifesto dengan teliti menyebabkan ada yang terbawa-bawa dengan pandangan pembangkang.

“Ya, ada dibangkitkan (dalam temu rapat) bahawa ramai daripada kami tidak baca betul-betul manifesto kami sendiri misalnya kami tidak pernah berjanji untuk menghapuskan tol.

“Tetapi ini dianggap sebahagian manifesto kami. Dan ada banyak lagi perkara lain yang tidak dibaca dengan teliti sehingga kadang-kadang kita terbawa-bawa dengan pandangan pihak pembangkang,” katanya dalam sidang media selepas mempengerusikan Temu Rapat Ahli Parlimen Pakatan Harapan dan Warisan di sini.

Untuk rekod, manifesto PH menyatakan akan mengkaji semula semua perjanjian konsesi lebuh raya dan berunding untuk mendapatkan harga terbaik bagi mengambil alih setiap konsesi tol dengan matlamat akhir untuk menghapuskan kutipan tol secara berperingkat. – MalaysiaGazette

Tiada ulasan: