HALAMAN SANTAI

Selasa, 29 Januari 2008

Bantah daftar pemilih di Kelantan.


KANGAR - Pas membantah daftar pemilih yang dikeluarkan oleh Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) di lapan kawasan di Kelantan, semata-mata kerana pertambahan pengundi yang menyokong Barisan Nasional (BN).

Setiausaha Agung UMNO, Datuk Seri Radzi Sheikh Ahmad berkata, bantahan tersebut melibatkan kawasan Bachok, Pasir Mas, Pengkalan Chepa, Kota Bahru, Tanah Merah, Pasir Putih, Machang dan Kuala Krai.

Katanya, pembangkang melihat terdapat banyak pertambahan pengundi baru di kawasan itu dan mereka berasa ragu-ragu.

“Mereka tidak percaya ramai yang menyokong BN, jadi mereka tidak mengiktiraf daftar pemilih baru itu sebelum diwartakan oleh SPR.

“Kita (BN) tidak kisah Pas membantah kerana sekiranya tarikh pilihan raya sudah hampir kita boleh guna daftar pengundi Jun 2007 atau yang terkini. Terpulang kepada SPR,'' katanya pada sidang akhbar di sini, semalam.

Beliau yang juga Ahli Parlimen Kangar berkata demikian selepas mengadakan taklimat gerak kerja pilihan raya kepada ketua bilik gerakan, ketua daftar pemilih kawasan-kawasan, ketua peti undi, ketua bilik gerakan, ketua daftar pemilih wanita, pemuda dan puteri di dalam Parlimen Kangar.

Radzi memberitahu, kira-kira dua minggu yang lalu terdapat 17 kawasan di seluruh negara yang membantah daftar pemilih pengundi baru tetapi kini hanya tinggal di Kelantan sahaja.

Tiada ulasan: