HALAMAN SANTAI

Sabtu, 26 Disember 2015

Aktivis PPIM hanya pertahankan hak mangsa

 
Mereka hanya membantu dalam mempertahankan hak pengguna yang ditindas oleh peniaga


Aminuddin-Yahaya,ppim


PETALING JAYA: Langkah pihak polis menyoal siasat aktivis Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM) yang membantu menyelesaikan kes penipuan di kompleks Kota Raya pada minggu lepas disifatkan sebagai satu tindakan tidak wajar.

Perkara itu disuarakan oleh Timbalan Presiden Ikatan Muslimin Malaysia (Isma), Aminuddin Yahaya apabila menyatakan apa yang dibuat oleh aktivis PPIM itu adalah bagi mempertahankan hak pengguna yang ditindas.

“Mereka cuba membela nasib pembeli yang ditipu peniaga apabila dipaksa untuk membayar harga yang mahal dari harga asal yang ditawarkan.

“Saya difahamkan mereka tidak terlibat secara langsung atau tidak dengan pergaduhan yang berlaku,” katanya yang dipetik dari laman portal ismaweb.net.

Menurut Aminuddin lagi, isu aktivis berkenaan bertindak menyelesaikan masalah pengguna mendahului pihak berkuasa adalah ekoran pihak Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK) lambat mengambil tindakan.

Semalam (Jumaat), dua aktivis PPIM dipanggil untuk diambil keterangan berhubung kejadian pergaduhan di Plaza Kota Raya pada Ahad lepas.

Kedua-dua mereka datang ke Balai Polis Daerah Dang Wangi kira-kira jam 4 petang.

1 ulasan:

Unknown berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.