HALAMAN SANTAI

Selasa, 1 Disember 2015

Johor tidak cedok bajet Selangor

SINAR HARIAN


Khaled Nordin
Khaled Nordin
 
 
NUSAJAYA - Menteri Besar Johor, Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin hari ini menegaskan Bajet Johor 2016 yang dibentangkan 19 November lepas tidak mencedok idea bajet Selangor atau mana-mana negeri lain seperti yang didakwa sesetengah pihak.  

Mohamed Khaled berkata Johor tidak pernah memandang Selangor sebagai perbandingan dan teladan yang baik untuk Johor malah Johor berada dalam 'liga' berlainan serta tersendiri yang akan menjadi kuasa ekonomi baharu Malaysia.

"Agak melucukan apabila selepas Bajet Johor 2016 dibentang, ada pihak tampil mendakwa bahawa kita (Johor) menyedut dan mencedok idea daripada Bajet Selangor 2016.

"Takkanlah untuk menjadi ekonomi paling maju di Malaysia, kita ingin mencontohi Selangor sedangkan Singapura hanya 20 minit dari Johor Baharu," katanya semasa menggulung perbahasan pada persidangan Dewan Undangan Negeri (Dun) Johor, di sini hari ini.

Mohamed Khaled berkata menyemak kembali Bajet Johor 2015 dan 2014, Johor sudah mula menggunakan pendekatan pembangunan dan pertumbuhan inklusif sebelum mana-mana negeri lain menggunakannya.

Beliau berkata, Johor mempunyai agenda terancang dan tidak pernah merangka Bajet Johor secara terpisah-pisah dan bercanggah dari perancangan sebelumnya.  

Mohamed Khaled berkata hanya mereka yang tidak mahu mengakui pencapaian serta merit akan menggunakan alasan dangkal untuk menidakkan sesuatu yang baik.

Menurutnya perkara yang sudah dimulakan sebelum ini, kini diteruskan dengan beberapa pemantapan seperti penambahan Rumah Mampu Milik Johor, program merancakkan keusahawanan serta penambahbaikan bantuan menangani kos sara hidup golongan tertentu seperti nelayan dan anak yatim. - Bernama


1 ulasan:

Unknown berkata...

Hello, Saya Puan Heather Putih, syarikat pinjaman pinjaman peribadi. Kami sedang dan pakar dalam memberikan yang akhir pinjaman tahun ini, pinjaman Krismas, tahun pinjaman baru untuk anda untuk membayar apa-apa pinjaman koperasi yang anda sedang berada di sekarang kita memberikan pinjaman peluang seumur hidup untuk anda untuk membayar bil-bil anda dan hutang peribadi dan memiliki perniagaan anda. pinjaman diberi kepada individu dan syarikat pada kadar faedah yang sangat rendah sebanyak 2%. Jadi hubungi kami hari ini melalui e-mel: (qualityloanfirms@asia.com)
(heatherwhiteloanltd@gmail.com). Datang dan perbezaan pengalaman dalam perkhidmatan kami.