HALAMAN SANTAI

Jumaat, 28 Disember 2007

Paranjothy dijemput sertai PKR.
Oleh Wartawan KLpos.com


KUALA LUMPUR: Parti Keadilan Rakyat (PKR) secara terbuka menjemput Naib Ketua Pemuda Gerakan S. Paranjothy untuk menyertai PKR melalui sayap pemudanya- Angkatan Muda, kata Naib Ketuanya Khairul Annuar Ahmad Zainudin.

Menurut Khairul, Angkatan Muda jemputan itu sebagai penghargaan kepada S. Paranjothy atas ketegasan beliau membangkitkan masalah-masalah di peringkat akar yang secara langsung menyentuh kelemahan Umno sebagai tunjang Barisan Nasional.

Paranjothy sebelum ini menerima tekanan hebat daripada Pemuda Umno selepas membuat kenyataan bahawa masalah yang dihadapi oleh masyarakat India di Malaysia hari ini berpunca daripada Umno.

Menurut Khairul, ketegasan Paranjothy amat dialu-alukan agar tidak ada pihak yang merasakan mereka adalah sempurna secara mutlak, satu sikap yang membelenggu Umno pada hari ini.

Paranjothy dalam satu kenyataan Media empat muka surat mendakwa akar masalah yang membelenggu rakyat Malaysia, dan kebanyakannya menyentuh kebimbangan rakyat Malaysia mengenai dasar pecah dan perintah Umno-BN.

Mengenai kenyataan Pemuda Umno, kata Khairul, ia menunjukkan betapa mereka sedang mengamalkan budaya 'tidak boleh dikritik',sehingga jelas terbukti komponen BN yang lain perlu akur dan tunduk kepada mereka.

"AMK melihat, dalam keadaan yang rencam ini, kelihatan bahawa Gerakan akan terus menerus mengikut telunjuk Umno untuk memecat atau setidak-tidaknya menggantung keahlian Paranjothy daripada Gerakan.

"Semangat dan iltizam Paranjothy untuk mengetengah permasalahan rakyat tanpa mengira 'semangat BN' adalah sesuatu yang amat dialu-alukan, selaras dengan budaya politik baru yang perlu dibudayakan di kalangan rakyat Malaysia," katanya dalam satu kenyataan media.

Tiada ulasan: